lunes, 15 de marzo de 2010

Primer sidre del añu ( la siguiente sovención del añu)


Los actos van poder siguise al traviés de web cam
El Muséu del Pueblu d’Asturies acueye los prósimos 3, 4 y 5 d’abril l’eventu ‘Primer Sidra l’Añu. I Certame Agroalimentariu Nacional’ qu’entamen la Fundación Asturies XXI y la Revista La Sidra y trata ‘de recuperar y poner en valor la tradición de les espiches de selmana santa, mui vixente entovía en gran parte d'Asturies, y que consiste en que nestes feches los llagares –industriales o caseros- abren les pipes cola sidra nuevo y pónenles a dimposición del públicu’.
Polos 5 € d'entrada na Primer Sidra l’Añu va poder prebase la primer sidra de más de 60 llagares asturianos lo que supón "que yá sedría’l Festival Sidreru con mayor participación de llagares d’Asturies y del mundu". Nel eventu va haber mercáu de productos agroalimentarios y artesanos y actividaes estremaes como amuesa de tonada, de bailles y músiques del país, concursu d’echadores, degustación de derivaos de la sidra, esposiciones, conciertos folk, deportes autoctonos,…
Complementariamente cola preba de la primer sidra del añu, el certame cunta cola presencia d’otres empreses agroalimentaries rellacionaes col mundu de la sidra (quesos, embutíos…), y d'estremaos artistes y artesanos tamién relacionaos cola actividá. La “Primer Sidre l’Añu” preséntase como certame agroalimentariu, por considerar “ imprescindible reivindicar la industria sidrera dentro del campo agroalimentariu, pa marcar diferencies con otros productos que tripliquen y quintupliquen el grau de alcohol de la sidra y que podríen tar suxetos a futures restricciones sanitaries”, indiquen dende la organización.
Amás de lo que ye propiamente la preba y el certame agroalimentariu hai delles actividaes que completen estes xornaes sidreres: xcomplementaries:
Amuesa de Tonada “I Asturianada y Sidre”. Los 3 díes del eventu y pa la que ta confirmada la presencia de figures consagraes y nuevos intérpretes. Tolos participantes interpretarán dalgun cantar relacionáu cola sidra, valoraránse composiciones nueves, y el uso de la llingua asturiana, entregándose estremaos premios a los participantes.
Amuesa de los estremaos bailles y músiques del país. Los 3 díes n’horariu de mañana y tarde a cargu de 'Andecha de folklore tradicional La Deva'
Tasties guiaes de sidra. Pol “Grupu Tastia” de la revista LA SIDRA, en grupos pequeños y previa inscripción de los participantes
Degustación de derivaos de la sidra. Posibilidá de prebar, a hores determinaes, y dientru del programa del Certame, productos derivados de la sidra como aguardiente de sidra, llicores, sidra axampanao…
Esposición de semeyes de sidra. Conxuntu de 21 semeyes seleicionaes nel III Concursu de Semeyes La Sidra, en formato 50 x 70 cm
Esposición de microrellatos sidreros. Les obres ganadores del I Concursu de Microrellatos Sidreros.
Macrocalendariu sidreru. Qu’espeya los eventos sidreros del añu, con descripción de los mesmos, y destacando aquellos que tienen llugar en Xixón.
Esposición de coleiciones d’etiquetes. A cargu de l’asociación “Sidrastur”
Esposición de coleición record Guinnes de corchos de sidra. Propiedá d’Antonio Fontela, que la cede para ser espuesta mientres la “Primer Sidre l’Añu”
Safari Fotográficu. A cargu del Grupu Semeyes de LA SIDRA, y en el que podrán participar tolos asistentes que quieran previa inscripción al mesmo. Inclúi l’amuesa pública de les semeyes sacaes.
Webcam de les xornaes. Tolos actos van poder siguise en direutu al traviés de webcam.
Proyeición de videos de temática sidrera. De la sidra con D.O. de llagares privaos, editaos por medios de comunicación y recuperaos de fondos cinematográficos.
Actuación de grupos de Folk les trés xornaes
Exhibición de deportes autóctonos. A cargu de l’Asociación Cultural El Garrapiellu
Concursu d’Echaores de Sidre

La organización parte de la “Fundación Asturies XXI”, fundación declarada de interés públicu, y que vien convocando estremaes eventos, concursos y beques, siempres venveyaes a la cultura asturiana, y que nesta ocasión comparte cola revista LA SIDRA (Ensame Sidreru) publicación llíder del seutor con más de 3.000 exemplares mensuales.
'La Sidra' coordina dellos eventos como La Primera Mayada y Espicha, Sidracrucis, Tour del Llagar, Concursu Semeyes, Concursu Micro rellatos sidreros y Premiu d’Ensayu “Emilio Trabanco Trabanco”. La Primer Sidra l’Añu cuenta cola collaboración d’asociaciones estremaes como la “Andecha de cultura Tradicional La Deva”, “Sidrastur”, “El Garrapiellu” o “Taremos” y L’Ayuntamientu Xixón, al traviés de la so conceyalía de Cultura Tradicional.
Estos nun son más graciosos porque nun se lo proponen:
Convoca la romería el señor Fernández Marqués al travies de la fundación que tien cola muyer y la madre (Asturies XXI) y por si nun yera abondo faelo cola revista qu'espubliza l'Ensame Sidreru (la Sidra) y de la que ya la direutora la hermana pequena del señor Marques.
Y lo de considerar d'interes públicu la fundación MMM(Marcos, muyer y la má, que nun hai ma qu'una) ye un insultu pa la intelixencia de culaquier persona con dos deos de frente. Estos deben creer que somos bobos, dende lluego que nun somos tan espabilaos comu ellos, esa ye la verdá.
Pero por si nun cubre colos Montesco y ehí tan los Capuleto.
El señor Gozali Lechosa,(de profesión investigador) pa nun ser menos que'l so collaciu de folixes, contrata tamien al so sobrín ( miembru de l'Andecha de cultura tradicional La Deva).
Y too esto col sofitu de la casa conceyu de Xixón gobernada pola izquierda plural, que polo que vemos cá vuelta que pasa llevase meyor cola "izquierda nacional". ¡Vaya amagüestu!
Pero bono nun vas morder la man que te sovenciona, nun vaya ser que quedes ensin poner el cazu. Que ya sabemos n'Asturies que fuera'l peselbre del PSOE fai un cutu qu'escarabaya'l pelleyu.
Lluego tovía vendra dalguna persona inocente a dícimos que sera meyor que los sovencionen a estos y non a otros........ . Comu si'l PSOE fuese a pagate pa que-y revuelvas el piteru.
PD: Na semeya pue vese al investigador priváu Gonzali Lechosa faciendo-yos la entrevista de trabayu a l'Andecha de folklore tradicional La Deva, pa poder contratalos suponemos que a deu ( Estos chavales comu tan aprendiendo del PSOE ya'l so réxime clientelar).

No hay comentarios:

Publicar un comentario